Zwickau tylko dla elektryków

Rok 1904 obfitował w wiele wydarzeń na świecie. To wtedy Amerykanie rozpoczęli budowę Kanału Panamskiego. To także czas narodzin Witolda Gombrowicza i śmierci Antona Czechowa. 116 lat temu wydarzyła się jeszcze jedna rzecz – w niemieckim Zwickau rozpoczęto produkcję samochodów marki Horch – protoplasty dzisiejszego Audi. Kilkadziesiąt lat później, gdy Europa została przedzielona żelazną kurtyną, z taśmy produkcyjnej fabryki przez następnych kilkadziesiąt lat zjeżdżały dobrze nam znane Trabanty.

Zjednoczenie Niemiec skutkowało przejęciem montażowni przez Grupę Volkswagen, która już od 30 lat zarządza pracami w fabryce. Przez ten czas wyprodukowano ponad 6 milionów aut o napędzie spalinowym – głównie Golfów i Passatów. Po 116 latach Zwickau gotowe jest rozpocząć nowy rozdział swojej działalności – a kto wie, może i zapisać się złotymi zgłoskami w historii elektromobilności. Bowiem to właśnie ku samochodom elektrycznym zwracają się włodarze fabryki, która od teraz będzie produkować tylko pojazdy o napędzie zeroemisyjnym.

Przygotowania do tej zmiany trwają już od wielu miesięcy. W ramach nich przystosowuje się linie montażowe do budowy nowych aut, a cała 8-tysięczna załoga przechodzi specjalistyczne szkolenia z zakresu produkcji EV i pracy z prądem o dużej mocy. Koszt wszystkich przygotowań obliczony jest na 1,2 mld euro. Wszystko po to, aby już od przyszłego roku z taśm produkcyjnych zjeżdżało 330 tys. aut elektrycznych. Dzięki temu fabryka w Zwickau stanie się największym producentem elektryków w Europie. W początkowej fazie niemiecka montownia tworzyć będzie modele marki Volkswagen. W późniejszym terminie w Zwickau mają być też produkowane samochody spod szyldu Audi i Seata.

Jak powiedział dyrektor logistyczny koncernu – Reinhard de Vries: „Z niecierpliwością czekamy na to, co przyniesie nam przyszłość. Trend elektromobilności z pewnością będzie nabierać tempa. Dopilnujemy, aby w Zwickau dotrzymać mu kroku.”

 

 

Tekst został stworzony na podstawie artykułu Automotive Logistics i materiałów GV

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

media@grupalotos.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.