Wzór przyszłości: ekokonwersja w Lunaz Design

Co łączy Rolls-Royce’a, Jaguara, Bentley’a oraz Davida Beckhama? Z pewnością styl i elegancja, ale też elektromobilność, a konkretnie firma Lunaz Design, stworzona przez Davida Lorenza. Zajmuje się ona konwersją klasycznych pojazdów spalinowych na samochody elektryczne, zaś Beckham jest jednym z jej udziałowców.

Lunaz Design, jak deklaruje, chce połączyć ponadczasowe piękno z trendem przyszłości.  Dlatego firma dokonała konwersji słynnych modeli takich jak: Rolls-Royce Phantom V, Jaguar XK120, Bentley Continental czy Range Rover Mk1 na samochody elektryczne. Firma zapewnia, że ich Phantom w zmodyfikowanej wersji elektrycznej wyposażony jest w najmocniejszą baterię na świecie, o pojemności 120 kWh. Dyrektor zarządzający John Hilton, inżynier, doświadczony w projektowaniu zespołów napędowych dla Coswortha, TWR Arrows czy Renault, wyznacza bardzo konkretną drogę dla Lunaz. Wiedzie ona w stronę innowacji, które będą nie tylko technologicznym popisem, ale czymś co pozwala harmonijnie rozwijać się nowoczesnemu społeczeństwu.

Udziałowiec David Beckham jest miłośnikiem wyjątkowego wzornictwa. Zanim zainwestował w Lunaz Design, był klientem firmy. Gwiazdor piłki nożnej zauważył przyszłość w retrofittingu, ale cieszy go, że firma nie chce na tym poprzestać i nie ogranicza swojego potencjału technologicznego do działań w niszy. Beckham z pełnym przekonaniem podchodzi także do dalszych planów Lunaz Design. Według ostatnich doniesień Lunaz Design będzie nadal koncentrować się na ekokonwersji klasycznych samochodów, Lunaz Powertrain zapewni dostęp do modułowych układów napędowych, a Lunaz Applied Technologies zajmie się konwersją pojazdów flotowych. Ostatni z obszarów jest bardzo ważny z ekologicznego punktu widzenia w rozwoju miast. Upcycling już istniejących samochodów flotowych, np. śmieciarek czy odśnieżarek, pozwoli na poruszanie się nimi w obszarach zeroemisyjnych, gwarantując miastu dużą oszczędność.

Niezwykle cieszy więc informacja, że temat konwersji pojawia się także w Polsce. Pionierem w tej kwestii jest firma KGHM. Już w 2019 roku gigant produkcji miedzi i srebra testował Sokoła 4×4, elektryczne auto terenowe. Samochód został sprawdzony w kopalniach odkrywkowych, na wymagającym terenie zbiornika odpadów poflotacyjnych oraz u straży granicznej i służby leśnej. Samochód został zbudowany na nadwoziu Land Rovera Defendera, modelu wykorzystywanego do transportowania w kopalniach KGHM i może przejechać na jednym ładowaniu ok. 200 km.

Ekokonwersja jest istotnym filarem elektromobilności. Rozwijające się w jej obszarze technologie tworzą ważny pomost między potrzebnymi i ważnymi zmianami, a ekonomicznym rachunkiem czy zmiłowaniem do klasyki.

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

media@grupalotos.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.