Polsko-chińskie elektryki

Lider technologii i jednocześnie największa prywatna firma motoryzacyjna w Chinach, Geely Holding, została partnerem technologicznym ElectroMobility Poland. Firmy podpisały umowę licencyjną na mocy której polskiemu producentowi udostępniona zostanie platforma SEA (Sustainable Expirience Architecture) a Geely Holding oficjalnie wesprze pierwszą generację polskich samochodów elektrycznych.

 

Samochody wejdą na polski rynek pod marką Izera. Pierwszy będzie SUV – potem kombi i hatchback. Opracowana w chińskich i europejskich centrach badawczych architektura SEA ma być pomocna w rozwoju lokalnego przemysłu motoryzacyjnego w obszarze elektromobilności.

Cytując Piotra Zarembę, Prezesa ElectroMobility Poland: Platforma SEA idealnie wpisuje się w koncepcję Izery jako produktu. Współpraca z Geely zapewnia EMP najwyższej klasy know-how w branży, a także dodatkowe możliwości biznesowe.
W dłuższej perspektywie to partnerstwo technologiczne umożliwia nam rozwój, większe zaangażowanie lokalnych dostawców oraz realizację projektu w zakładanych ramach biznesowych.

 

Przypominamy: Izera to powstała w 2020 polska marka, której nazwa nawiązuje do rzeki o tej samej nazwie ze źródłem w Górach Izerskich. W lutym 2020 roku ElectroMobility Poland ogłosiło, że zakończono pracę nad wirtualnymi prototypami, które zaprezentowano pięć miesięcy później podczas wirtualnej konferencji. Pierwsza Izera T100 ma zostać wyprodukowana pod koniec 2025 roku, a proces drożenia seryjnej produkcji ma kosztować około 6 miliardów złotych. EMP pierwsze pojazdy wyprodukuje w fabryce w Jaworznie, w której dzięki inwestycji pracę znajdzie około 2400 osób.

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

biuro@lotospaliwa.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.