Najtańsze samochody elektryczne – przegląd ofert

Jeszcze niedawno posiadanie własnego samochodu elektrycznego było melodią przyszłości. Dziś, w gąszczu różnych modeli dostępnych na rynku, każdy kierowca może znaleźć coś dla siebie, niekoniecznie wydając krocie na nowe auto. Prezentujemy listę 10 najtańszych elektryków.*

1. Skoda CitigoE IV (2019)
cena: 81 900 zł

Małe, miejskie auto od czeskiego producenta otwiera nasz ranking. Zaletą modelu z segmentu A/A-SUV jest szybki czas ładowania. Przy złączu o mocy 40 kWh naładujemy je już w ciągu godziny. Pełna bateria zapewnia nieprzerwaną jazdę nawet do 260 km.

2. Volkswagen e-Up (2020)
cena: 96 290 zł

Elektrykiem o mocy 83 koni mechanicznych przejedziemy prawie taką samą odległość, co najtańszą Skodą. Gdy stan baterii osiągnie niski poziom, z pomocą przyjdzie nam stacja dokująca „Maps + More”, dzięki której znajdziemy najbliższy punkt ładowania.

3. Smart EQ ForTwo (2020)
cena: 96 290 zł

Propozycja od Smarta skierowana jest głównie do osób, które wykorzystują auto do poruszania się w mieście, ponieważ mniejszy zasięg (160 km na jednej baterii) ogranicza możliwości dłuższego podróżowania. Rekompensatą jest niewielki rozmiar, który pozwala na sprawne i zwinne manewrowanie w gąszczu miejskiej dżungli.

4.Smart EQ ForFour (2020)
cena: 98 400 zł

82 konie mechaniczne, zasięg taki sam jak u „starszego brata” z wersji ForTwo i jedna zasadnicza różnica – auto produkowane jest w wersji 5-drzwiowej, przez co oferuje w środku więcej miejsca. Nadal jest jednak stworzone do poruszania się po wąskich uliczkach i parkowania tam, gdzie inny samochód sobie nie poradzi.

5. Nissan Leaf Accenta (2019)
cena: 118 000 zł

Japońska marka zdecydowanie stawia na samochody kompaktowe z segmentu C. Leaf Accenta, który miał premierę w ubiegłym roku, jest tego modelowym przykładem. Uwagę potencjalnych nabywców zwracają z pewnością liczby, które są imponujące. Elektryk od Nissana wyposażony jest w silnik o mocy 149 koni mechanicznych, pozwalających rozpędzić się do setki w niecałe osiem sekund. A gdy już osiągniemy satysfakcjonującą prędkość, jesteśmy w stanie przejechać 270 km na cyklu mieszanym, a na miejskim – nawet 389 km!

6. Opel Corsa-e Edition (2020)
cena: 124 890 zł

Pierwsze na liście auto miejskie z segmentu B kusi przede wszystkim krótkim czasem ładowania. Wykorzystując ładowarkę o wysokiej mocy, już w 30 minut naładujemy baterię do 80%, co pozwoli nam na jazdę nie tylko po mieście, ale i na dłuższych dystansach – na pełnym ładowaniu auto jest w stanie pokonać do 300 km.

7. Peugeot e-208 (2020)
cena: 124 900 zł

To, co wyróżnia auto, według twórców, jest atletyczna i sportowa sylwetka. Wielkość zdecydowanie różni się na tle innych samochodów elektrycznych, jednak dynamiczna linia projektu nadaje lekkości i zadziornego charakteru.

8. Opel Corsa-e Elegance (2020)
cena: 129 940 zł

Elegance to droższa wersja Edition z serii „Corsa-e”. W tym modelu producenci oferują 16-calowe felgi, reflektory LED i wyższe wykończenie wnętrza auta. Samochód, tak samo jak tańsza wersja, wyposażona jest w złącze ładowania CCS i silnik o mocy 136 koni mechanicznych.

9. Renault ZOE ZE 50 R135 Life (2019)
cena: 135 900 zł

Cicha, wręcz bezszelestna jazda – czy to w mieście, czy na dłuższych, malowniczych trasach – potrafi wprawić każdego kierowcę w spokojny i błogi nastrój. A ten może utrzymać się dość długo, ponieważ ZOE jest w stanie przejechać prawie 400 km na jednym ładowaniu, przy zachowaniu optymalnego cyklu jazdy. Auto o takich osiągach staje się nieodzownym elementem życia, nic więc dziwnego, że model otrzymał nazwę „Life”.

10. Nissan Leaf N-Connecta (2019)
cena: 138 050 zł

N-connecta to siostrzana wersja modelu Accenta, tyle że w droższym i bardziej luksusowym wyposażeniu. Specyfikacja techniczna jest taka sama, a różnica tkwi w detalach wykończeniowych – auto posiada większe felgi, system reflektorów LED i konfigurację kamer 360° wykrywających obiekty w najbliższym otoczeniu.

* Ceny samochodów nie uwzględniają ewentualne zniżki uzyskane w ramach rządowych dopłat
** Materiał został przygotowany na podstawie danych udostępnionych przez www.elektrowoz.pl

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

media@grupalotos.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.