Tajwańska elektromobilność

Przywykliśmy do wizji rewolucji w transporcie opartej o auta elektryczne.

Jednak w Azji elektromobilność ma inną twarz. Rynek motoryzacyjny jest tam oparty w znacznej mierze nie o samochody, a o skutery. Ze względu na wysokie koszty zakupu oraz gigantyczny ruch azjatycki rynek motoryzacyjny jest zdominowany przez jednoślady. Dodatkowo pandemia i związane z tym problemy z dostawami oraz cenami samochodów pogłębiły ten trend.

Ten fakt postanowiła wykorzysta firma Gogoro, nazywana „tajwańską Teslą”. Wprowadziła ona na rynek rewolucyjny model korzystania ze skuterów elektrycznych. Co szczególnie ważne, ich system może być kompatybilny z pojazdem dowolnej marki. O ile korzysta z baterii ich produkcji.

Swap & Go to system oparty o wymianę akumulatorów w skuterach na specjalnych stacjach ładowania. Punkty wymiany baterii można znaleźć dzięki specjalnej aplikacji. Dodatkowo znajduje się w niej informacja co do ilości naładowanych baterii oraz możliwość ich rezerwacji. Opłaty odbywają się w systemie subskrypcyjnym.

Siec stacji rozsiana jest po całym Tajwanie, ale producent rozszerza swój zasięg na pozostałe kraje Azji. O popularności samego rozwiązania może świadczyć fakt wymiany ponad 340 000 baterii każdego dnia.

Cała koncepcja łączy w sobie z jednej strony posiadanie własnego środka transportu, jakim jest skuter. Z eliminacją problemu ładowania i zasięgu w pojazdach elektrycznych.

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

media@grupalotos.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.