Powstanie gigafabryk produkujących baterie o mocy 1,5 TWh, oznacza duże inwestycje finansowe oraz nowe miejsca pracy. Szacuje się, że powstanie ich 130 tys. nowych stanowisk pracy. Stary Kontynent poważnie myśli o globalnej grze w nowym przemyśle. Europa chce pozostać niezależna od Chin w dostawach podzespołów samochodów elektrycznych. Państwa europejskie dążą do lokalnych łańcuchów dostaw. Państwa, które silnie związane są z przemysłem motoryzacyjnym np. Niemcy, Francja, Włochy, Wielka Brytania są zaangażowane w utrzymanie konkurencyjności w dziedzinie produkcji baterii.
Jeden z największych na świecie producentów samochodów elektrycznych – Tesla, których sprzedaż wynosi co najmniej pół miliona samochodów rocznie, inwestuje w Niemczech, by czerpać zyski z europejskiej ekspansji w obszarze przemysłu bateryjnego. Inwestycja Tesli jest magnesem przyciągającym dostawców dla producentów samochodów zasilanych prądem, powodując odrodzenie lokalnego przemysłu.