Elektrolit z Politechniki Warszawskiej

Naukowcy z Politechniki Warszawskiej opracowali przełomowy elektrolit, który pozwoli na dłuższą eksploatację akumulatorów!

Jednym z głównych problemów przy rozwoju nowych technologi, a zwłaszcza samochodów elektrycznych – jest żywotność akumulatorów. Od ponad 30 lat na rynku dominują baterie litowo-jonowe. Technologia była rozwinięta, ale elektrolit pozostawał bez zmian.

I to właśnie w opracowaniu nowego elektrolitu, który nie będzie ograniczony pracą w wyższych temperaturach oraz prędkością ładowania – tkwi nadzieja elektromobilności.

Tym temat zajmuje się zespół naukowców z Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, kierowany przez prof. Władysława wieczorka. W założeniu ma on być mniej toksyczny i pracować w temperaturach, do 90 stopni Celsjusza.

Działania takich grup naukowców, skupiające się na poprawie wydajności oraz czasu eksploatacji akumulatorów, są prawdziwą nadzieją dla transformacji energetycznej w Polsce i na świecie! Jeśli uda się im ograniczyć lub wyeliminować nikiel, kobalt czy grafen na rzecz tańszych i dostępniejszych surowców (jak, np. siarka) – to będzie prawdziwa rewolucja!

Świat energetyki zmienia się na naszych oczach! Obserwujmy go uważnie!

WRÓĆ DO LISTY AKTUALNOŚCI

Kontakt

Dla mediów

media@grupalotos.pl

Znajdź nas na Facebooku

Projekt LEM - pilotażowe wdrożenie elektromobilności wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Cel projektu: Promocja zrównoważonego rozwoju transportu poprzez budowę punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż dróg sieci bazowej TEN-T

Beneficjent: LOTOS Paliwa Sp. z o.o.